Korábbi híreink

06 Hir 03
ÚJABB ENERGIAKÖVET HAZAI PÁLYÁN!

Bevetésen az Óbudai Gimnázium volt tanulója! A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pályázatán Energiakövet 2017 címet nyert Csontos Csaba Péter volt iskolájában tartotta első, rendhagyó tanóráját.

 

A MEKH a felsőoktatási intézményekben természettudományos tárgyakat hallgató diákok számára kiírt Energiakövetek pályázatán idén négy egyetemista nyerte el az Energiakövet 2017 címet, a hozzá járó ösztöndíjat, valamint a lehetőséget, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassa magát, ezáltal az egész ország megismerhesse.

„Légy része te is az energiaforradalomnak!” 

Csontos Csaba Péter, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar Geográfus, Környezet- és Tájkutató szakirány hallgatója „Légy része TE is az energiaforradalomnak!” című óratervével látogatott el az Óbudai Gimnázium 9. osztályos tanulóihoz.

„Fedezd fel! Ismerd meg! Használd jól!” – Csaba előadásának mottójára építette az óra tematikáját is: elsőként alapvető logikai láncokat vázolt fel a diákoknak azt elemezve, miért és mennyire fontos az energiával foglalkozni, illetve milyen globális környezeti problémákat okoz az „energiaéhség”. Ezt követően az energiaforradalom termelési és fogyasztási oldalát járta körül, végül egy asszociációs játék segítségével mozgatta meg a diákok fantáziáját az órán elhangzott információk és képek segítségével. A 9. D osztály tanulói nemcsak ekkor bizonyították tájékozottságukat, hanem az egyes részek közötti kvízkérdések megválaszolása során is.

Csaba nem mindennapi órájának célja a diákok energetikával kapcsolatos szemléletformálása, valamint az egyéni felelősségérzet kialakítása: „Az óravázlat anyagát középiskolás korú diákok természettudományos ismereteire alapoztam. A különböző tantárgyakból (földrajz, fizika, kémia, biológia) eddig szerzett ismereteiket összegezve, komplex látásmódra, az összefüggések felismerésére szeretném ösztönözni a diákokat, és olyan szemléletmódot átadni, amelyet a mindennapokban is használhatnak” – mondta Csaba, aki a napenergia felhasználásának legmodernebb megoldásai közül is bemutatott párat a diákoknak, például a napelemes telefontöltőt és a napelemes hátizsákot.

Szuperhősöket a magyar oktatásba!

„Társadalmi felelősségvállalási programunk hangsúlyos eleme a fogyasztók energiatudatos szemléletének formálása. A fiatalok motiválásán túl, személyes lépésekre ösztönző edukációs programunk célja a legjobb oktatási tartalomfejlesztés volt. Olyan tehetséges szupertanár-jelölteket kerestünk és találtunk, akik élményszerűen, új szemszögből beszélnek a témáról, és ehhez a saját ötleteiken alapuló interaktív tananyagot is kidolgozták” – fogalmazta meg a program lényegét Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

06 Hir 04
ENERGIAKÖVET JÁRT SZEGEDEN

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pályázatán Energiakövet 2017 címet elnyert Gyulánszki Zsuzsanna a szegedi Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskolában tartotta első, rendhagyó tanóráját kedden.

A MEKH a felsőoktatási intézményekben természettudományos tárgyakat hallgató diákok számára kiírt Energiakövetek pályázatán idén négy egyetemista nyerte el az Energiakövet 2017 címet, a hozzá járó ösztöndíjat, valamint a lehetőséget, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassa magát, ezáltal az egész ország megismerhesse.

„Számolj a következményekkel!”

Gyulánszki Zsuzsanna, a Szegedi Tudományegyetemen fizika-matematikatanár szakos hallgatója „Számolj a következményekkel! – avagy energiatakarékosság a mindennapokban” című óratervével vívta ki a szakmai zsűri elismerését és ragadta magával a szegedi Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola 8. osztályos tanulóit.

Azon túl, hogy Zsuzsa újszerűen és élvezetesen mesélt a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról, a diákok számtalan érdekes és izgalmas kísérlettel mérhették fel hétköznapi energiafelhasználási szokásaik következményeit és kerülhettek közelebb ahhoz, hogy tetteiknek, döntéseiknek milyen hatása van, mennyire fontos az egyén felelősségteljes hozzáállása, aktív szerepvállalása az energiatakarékosságban.

„Mindig is vonzónak találtam a tanári pályában, hogy a tárgyi ismeretek átadásán túl pedagógusként lehetőség nyílik a diákok szemléletét, személyiségét is formálni, segíteni őket abban, hogy felelősségteljes felnőttekké váljanak” – mondta Zsuzsa, akire már általános iskolásként is nagy hatással voltak a környezettudatosság fontosságát hangsúlyozó előadások, s ez a szemléletmód lassan a mindennapjai részévé vált.

„Leendő tanárként az a vágyam, hogy a diákjaimnak értékes, a mindennapokban alkalmazható tudást adjak át, ezáltal olyan felnőttekké váljanak, akik körültekintőek, hajlandóak tenni a változásért és felismerik ebben a saját szerepük fontosságát.”

„Szuperhősöket a magyar oktatásba!”

„Társadalmi felelősségvállalási programunk hangsúlyos eleme a fogyasztók energiatudatos szemléletének formálása. A fiatalok motiválását célzó, a személyes lépésekre ösztönző edukációs programunk célja egyrészről a legjobb oktatási tartalomfejlesztés volt, másrészről olyan tanárszemélyiségek megtalálása, akik Energiakövetként egy ország szupertanárai lehetnek. Olyan tehetséges szupertanár-jelölteket kerestünk és találtunk, akik élményszerűen, új szemszögből beszélnek a témáról, és ehhez a saját ötleteiken alapuló interaktív tananyagot is kidolgozták” – fogalmazta meg a program lényegét Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

 

06 Hir 07
ENERGIAKÖVETEK FEHÉRVÁRON

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pályázatán Energiakövet 2017 címet elnyert Molnár Janka Sára és Nagy Bence szülővárosukban, Székesfehérváron tartották első, rendhagyó tanóráikat október 26-án.

 

 Idén négy egyetemista nyerte el az Energiakövet 2017 címet a MEKH a felsőoktatási intézményekben természettudományos tárgyakat hallgató diákok számára kiírt pályázatán, a hozzá járó ösztöndíjjal, valamint a lehetőséggel, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassa magát, ezáltal az egész ország megismerhesse.

Gyűjts adatot, és mentsd meg a Földet!

Molnár Janka Sára, az Eötvös Loránd Tudományegyetem fizika szakos hallgatója „Gyűjts adatot, és mentsd meg a Földet!” című óratervével vívta ki a szakmai zsűri elismerését és ragadta magával a Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola 8. osztályos tanulóit.

Janka mesélt a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról, a megújuló és a nem megújuló energiaforrások közti különbségekről, érdekes példákon keresztül pedig a hazai energiafelhasználásról. Az óra utolsó negyedében, az előadáson szerzett tapasztalataik nyomán, a diákok elkészítették saját plakátjukat, amellyel az egyén felelősségteljes hozzáállására és aktív szerepvállalására hívhatják fel a figyelmet a jövőben saját iskolájukban.

„Nagyon boldog vagyok, hogy engem is Energiakövetnek választott a zsűri, hiszen így lehetőséget kaptam értéket teremteni a diákok számára, bátoríthatom, lelkesíthetem őket, felhívhatom a figyelmüket a környezetvédelem fontosságára, és elmesélhetem nekik, hogy látszólag kis emberként is mennyi mindent tudunk tenni környezetünkért” – mondta Janka, aki már középiskolás kora óta kutat, kísérletezik, tervez és népszerűsíti a tudományt.

Energiatakarékosság lemondások nélkül

Nagy Bence, az Eötvös Loránd Tudományegyetem biológia-földrajz tanár szakos hallgatója a háztartások energiafelhasználásának csökkentését választotta órája témájául. A Székesfehérvári Vasvári Pál Általános Iskola 7. és 8. osztályos tanulóinak Bence nemcsak általános áttekintést nyújtott a jelenlegi energetikai és globális állapotokról, de gyakorlati példákon keresztül be is mutatta a környezettudatos és pazarló energiafogyasztás közti különbségeket, három alapvető szegmenst kiemelve: elektromos áram, ivóvíz-szennyvíz, fűtés-főzés. Izgalmas kísérleteket elemezve a diákokkal közösen olyan megoldásokat keresett a problémákra, amelyeket a mindennapok során használhatnak.

„Akkor lehet gyökeres változást elérni, ha a fiataloknak olyan szemléletet adunk át, amely által értékként tekinthetnek Földünkre, energiaforrásainkra, így megértik ezek végességét. Ezt a célt szem előtt tartva szeretnék minél szélesebb körben fiatalokat megszólítani, és óráimmal hatással lenni rájuk” – mondta Bence, aki igazán kiváltságosnak érezte magát, hiszen szülővárosában, ráadásul épp volt iskolájában szerepelhetett először Energiakövetként.

Szuperhősöket a magyar oktatásba!

„Társadalmi felelősségvállalási programunk hangsúlyos eleme a fogyasztók energiatudatos szemléletének formálása. A fiatalok motiválásán túl, személyes lépésekre ösztönző edukációs programunk célja a legjobb oktatási tartalomfejlesztés volt. Olyan tehetséges szupertanár-jelölteket kerestünk és találtunk, akik élményszerűen, új szemszögből beszélnek a témáról, és ehhez a saját ötleteiken alapuló interaktív tananyagot is kidolgozták” – fogalmazta meg a program lényegét Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

06 Hir 02
Eredméynhirdetés

Múlthéten indított Facebook nyereményjátékunk győztese, Bojtár Tiborné, akinek ezúton is gratulálunk!

Kérjük, írja meg nekünk a címét -  a MEKH Energiahatékonyság Facebook oldalunkon keresztül levélben,- ahová elküldhetjük a power bank-et.

06 Hir 06
TRÉNINGELTEK

A MEKH kommunikációs tréninget szervezett az Energiaköveteknek.

Ahogy a mondás is tartja, „jó pap holtig tanul”. Nincs ez máshogy a lelkes egyetemistákkal sem, főleg ha megnyernek egy országos pályázatot és kinevezik őket 2017-es MEKH Energiakövetnek. Már korábban is olvashattátok, szeptemberben egy új időszámítás kezdődik a programban. Energiaköveteink élesben is kipróbálják magukat a kiválasztott iskolákban egy-egy rendhagyó „fizika” óra keretein belül.  Ahhoz azonban, hogy a lehető legélvezetesebben tudják átadni tudásukat a jövő generációjának, nem árt egy kis segítség. A MEKH tréninget szervezett nekik, hogy első kézből, a legjobbaktól tanulhassák meg a szakma csínját-bínját.  Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai És Közmű-Szabályozási Hivatal szóvivője a MEKH működésébe nyújtott mélyebb betekintést , Czippán Katalin környezeti nevelési- és kommunikációs szakember  pedagógiai célokat segített kitűzni,míg Szőke Ágnes kommunikációs szakértő pedig arra ügyelt, hogy az Energiakövetek a lehető leghatékonyabban tudják átadni tudásukat a diákoknak. Persze a tréningről Zsíros Laci, a szertar.blog.hu alapítója és vezetője sem maradhatott le, Ő szemléltetés sikerességéért volt felelős.